Masz pytanie, potrzebujesz wsparcia lub szukasz rozwiązań dla swojego domu, biznesu czy instytucji? Jesteś w dobrym miejscu!
Wysłać formularz kontaktowy
Wysłać do nas email pod adres [email protected]
Porozmawiać z nami na czacie
Zadzwonić pod numer 12 351 04 92.
Godziny pracy infolinii: pon-pt, 8-18
Wysłać formularz kontaktowy
Wysłać do nas email po d adres [email protected]
Porozmawiać z nami na czacie
Zadzwonić pod numer 12 365 01 02.
Godziny pracy infolinii: pon-pt, 8-16
Pompa Ciepła – pomoc techniczna
Poprosimy Cię o podanie daty zaobserwowania problemu wraz z dokładnym opisem sytuacji. Niezbędne będą także informacje o kodzie/kodach błędu z wyświetlacza oraz o wartościach ciśnienia w instalacji (CO i CWU) – możesz zrobić zdjęcie manometru i ekranu sterownika. W przypadku wycieku koniecznie prześlij zdjęcie miejsca, gdzie wypływa woda oraz podaj jej orientacyjną ilość. Zrób też zdjęcie skrzynki z zabezpieczeniami przy PC.
Jeśli problem dotyczy zaszronienia pompy ciepła w pierwszej kolejności również prosimy o przeczyszczenie filtrów. Pod żadnym pozorem nie należy odszraniać pompy mechanicznie.
Najczęstsze alarmy i usterki pompy ciepła
Rozwiązanie: Możliwe zabrudzenie filtra. Aby pozbyć się zanieczyszczeń z filtra, postępuj zgodnie z instrukcją, jaką otrzymałeś po zakończonym montażu. Potrzebujesz instrukcji? Daj nam znać przez formularz kontaktowy. Jeśli problem nadal będzie występował, skontaktuj się z nami.
Rozwiązanie: W pierwszej kolejności wyczyść filtry. Jeśli błędowi towarzyszy intensywne zaszronienie jednostki zewnętrznej, wprowadź pompę na dwie godziny w tryb awaryjny, aby usprawnić proces odszraniania.
Zresetuj pompę na bezpiecznikach. W przypadku ponownego pojawienia się wspomnianego komunikatu, skontaktuj się z nami.
Rozwiązanie: Pamiętaj, że naturalnym skutkiem ubocznym pracy pompy ciepła są skropliny. Mogą być odprowadzane, np. do gruntu. Należy odróżnić je od wycieku. Ten może wystąpić jedynie w miejscu połączeń gwintowych – w przypadku niedokładnego zgrzania rur PP lub w razie wady fabrycznej produktu. Przed zgłoszeniem ewentualnej usterki do nas, upewnij się, że sprawa dotyczy części instalacji od strony pompy ciepła – nie zaś Twojej domowej instalacji hydraulicznej. By zgłosić podejrzenie wycieku, prześlij do nas na [email protected] dokładne zdjęcia miejsca wycieku z krótkim opisem ilości wypływającej wody. Zamieść też zdjęcie manometru.
Nasze pompy ciepła to urządzenia typu powietrze-woda. Nie zawierają glikolu i nie świadczymy usługi zamiany wody na glikol. Nie rekomendujemy także podejmowania tego typu działań na własną rękę, ze względu na gwarancję. Pompa ciepła dobierana jest pod obciążenie cieplne budynku, to zaś z kolei wyznaczane jest dla systemu wykorzystującego medium, jakim jest woda. Glikol ma mniejszą pojemność cieplną, w związku z tym sprawność przekazywania ciepła może się zmniejszyć, nawet o kilkanaście procent.
Pompa ciepła zimą
Rozwiązanie: Naturalnym jest, że w sezonie jesienno-zimowym pompa ciepła pracuje dłużej. Zużycie zależy jednak głównie od parametrów budynku (np. izolacji termicznej przegród). Istotne są też wybrane ustawienia urządzenia. Zweryfikuj zadane nastawy pompy ciepła i upewnij się, że nie pracuje ona w trybie awaryjnym, w którym włączona jest grzałka (zwiększa się pobór energii).
Kaisai – podniesiony dedykowany bezpiecznik
Nibe – przełącznik na sterowniku przesunięty max. w prawo, żółta kontrolka stanu
Kiedy temperatura na zewnątrz spada, dla zachowania prawidłowej pracy pompa ciepła przeprowadza cyklicznie proces tzw. odszraniania. Jest to wyjątkowy stan pracy, który z pozoru może przypominać awarię.
Przedstawione wyżej zjawiska są jak najbardziej są prawidłowe przy odszranianiu.
Pozostałe tematy
Tak jak każde urządzenie grzewcze, również pompy ciepła do prawidłowej pracy wymagają okresowej kontroli serwisowej, polegającej na ocenie poprawności działania całego systemu. Regularne przeglądy zapewnią Twojemu urządzeniu długą, bezawaryjną, a także efektywną pracę.
Gdy tylko zbliży się rocznica Twojego montażu/ostatniego serwisu, skontaktujemy się z Tobą by zaproponować Ci przegląd. Przedstawimy cenę oraz zakres prac serwisowych. Jeśli jesteś zainteresowany przeglądem możesz przesłać do nas zapytanie przez formularz zgłoszeniowy.
Wyjątkowa sytuacja geopolityczna i spowolnienie gospodarcze sprawiły, że w tym roku pompy ciepła stały się dobrem luksusowym. Czynniki niezależne od firm i trudności z dostępnością komponentów opóźniły plany montażowe wielu Konsumentów. Na szczęście Columbus czuwa! Nasi pracownicy monitorują dostawy i kontaktują się z Tobą, gdy tylko wybrana pompa ciepła jest gotowa na montaż w Twoim domu.
Pamiętaj jednak, że w zawartej Umowie znajdują się także punkty dotyczące Twoich deklaracji. Przed zgłoszeniem zapytania o termin montażu zweryfikuj kwestię uregulowanych płatności.
Dzięki aplikacji do monitorowania pracy pompy ciepła, zyskujesz dostęp do informacji o Twoim urządzeniu. Jest to opcja dodatkowa, zależna od Twoich preferencji. Jeśli chcesz korzystać z aplikacji musisz ją pobrać i połączyć z urządzeniem samodzielnie.
Dostępne aplikacje:
Pompa ciepła NIBE – Uplink lub Myuplink
Darmowa wersja aplikacji Uplink umożliwia podgląd pracy i temperaturę. Zdalne zmiany ustawień wymagają wersji pro (płatna). Techniczne wymogi to oczywiście dostęp pompy ciepła do Internetu – musisz podłączyć centralę wewnętrzną z WiFi za pomocą kabla.
Pompa ciepła Kaisai – MSmartLife (bezpłatna)
Dodatkowo do pomp KaiSai Klient może używać aplikacji: KaiSai Smart lub KaiSai ZNS
Fotowoltaika – pomoc techniczna
Najczęstsze pytania i rozwiązania
W trakcie rozmowy telefonicznej poprosimy Cię o podanie daty zaobserwowania problemu wraz z dokładnym opisem sytuacji. Uwzględnij warunki atmosferyczne i zweryfikuj, czy nie wystąpił równocześnie problem z zasilaniem w domowej instalacji elektrycznej.
W przypadku:
Do śledzenia pracy instalacji możesz korzystać z dedykowanych aplikacji dostępnych do pobrania bezpłatnie ze Sklepu Play czy stron internetowych poszczególnych producentów. W dniu montażu otrzymujesz od nas wiadomość mailową z danymi do logowania – konfiguracją Twojego konta zajmują się nasi specjaliści.
Możesz założyć konto w danej aplikacji samodzielnie, jednak nie rekomendujemy takiego rozwiązania. Wówczas nie będziemy mieć wglądu w Twoją instalację, co może utrudnić sprawną reakcję, w razie zgłoszenia jakichkolwiek zapytań o jej pracę.
Pamiętaj, że zdalny monitoring wymaga doprowadzenia internetu w pobliże inwertera bądź bramki zbierającej dane z mikroinwerterów.
Chcesz założyć konto w Solis Cloud? Przygotowaliśmy poradnik w tym celu.
lub
Jeśli wcześniej dane w aplikacji do monitoringu pojawiały się na bieżąco i nagle przesył się zerwał, prawdopodobnie doszło do rozłączenia z domowym wifi. Trzeba przywrócić połączenie. Zrobisz to samodzielnie w kilka minut – odszukaj instrukcję pdf dedykowaną do Twojej instalacji. W konfiguracji falownika może pomóc również przygotowany materiał video. Po poprawnym przejściu procesu, najpóźniej następnego dnia bieżące dane powrócą do aplikacji.
Falownik Solis
Sprawdź skrzynkę mailową, gdzie powinna być wiadomość od naszego Serwisu. Jeśli jej nie odszukasz, prześlij do nas zdjęcie naklejki z modułu wifi (antena u dołu falownika) z krótkim opisem sytuacji. W odpowiedzi otrzymasz potrzebne instrukcje.
Nr SN modułu wifi: 40… lub 07… – aplikacja Solis Home lub Solis Cloud
Nr SN modułu wifi: 5A… 6A… lub 7A… – aplikacja Solis Cloud
Uwaga! Decyzją producenta aplikacja Solis Home, po wcześniejszych powiadomieniach, została zamknięta w sierpniu 2023. Zastąpiła ją aplikacja Solis Cloud. Jeśli nie udało Ci się wykonać migracji na czas, załóż konto na Solis Cloud, korzystając z poniższej instrukcji:
lub
Sprawdź status konta – znajdziesz go tuż pod nazwą Twojej instalacji – to duża kropka, której kolor mówi o stanie połączenia. Jeśli zobaczysz kolor szary, wykonaj konfigurację zgodnie z odpowiednią instrukcją.
Jeśli mimo kropki w kolorze niebieskim (Solis Home) lub zielonym (Solis Cloud) dane do aplikacji się nie przesyłają na bieżąco, zweryfikuj na falowniku ustawienie Set Address.
Kliknij przycisk Enter. Strzałkami (przycisk Up lub Down) odnajdź opcję Settings, zatwierdź Enterem. Wejdź w opcję Set Address i upewnij się, że inwerter wskaże wartość: 01. W razie potrzeby ustaw tę wartość.
Sprawdź skrzynkę mailową, gdzie powinna być wiadomość od naszego Serwisu. Jeśli jej nie odszukasz, prześlij do nas zdjęcie naklejki z bramki komunikacyjnej (niewielkie urządzenie podobne do routera) lub tabliczki znamionowej falownika (duża naklejka z kodami umieszczona na boku urządzenia) z krótkim opisem sytuacji.
Jeśli nie pamiętasz hasła do którejkolwiek z aplikacji, możesz skorzystać z opcji jego automatycznego resetu. Znajdziesz ją pod oknem logowania. Wybierz opcję przypomnienia na adres e-mail.
Aplikacje do monitoringu – dostępne bezpłatnie do pobrania ze Sklepu Play bądź przez przeglądarkę
Solis
Strona internetowa: https://www.soliscloud.com/#/homepage
Aplikacja: Solis Cloud
Uwaga! Jeśli wcześniej korzystałeś z aplikacji Solis Home lub strony m.ginlong.com i nie wykonywałeś migracji, skorzystaj z poniższegoo poradnika:
lub
ZeverSolar
Strona internetowa: https://cloud.solplanet.net/user/login
Aplikacja: Solplanet
Uwaga! Decyzją producenta, zmianie uległa aplikacja ZeverCloud/Aiswei. Monitoring instalacji odbywa się teraz przez aplikację Solplanet. Obowiązuje dotychczasowy login i hasło z ZeverCloud/Aiswei.
Solax
Strona internetowa: https://www.solaxcloud.com/#/login
Aplikacja: Solax Cloud
Goodwe
Strona internetowa: https://www.semsportal.com/home/login
Aplikacja: Sems portal
Hoymiles
Strona internetowa: https://global.hoymiles.com/platform/login
Aplikacja: S-Miles Enduser APP2.0
Deye/Huayu/Sofar Solar
Strona internetowa: https://home.solarmanpv.com/login
Aplikacja: Solarman Smart
Instalacja wyłącza się
Praca instalacji fotowoltaicznej uzależniona jest od promieniowania słonecznego. Naturalne jest, że falownik wyłącza się po jego zachodzie. Samoistnie włączy się rano, kiedy promienie słońca zaczną padać na panele. Możesz wtedy zaobserwować intensywne miganie diod. Nocą inwerter pozostaje całkowicie wygaszony – zarówno ekran jak i diody.
Dodatkowo przy złych warunkach atmosferycznych (rzęsisty deszcz lub opady śniegu) na falowniku Solis możesz zaobserwować błąd Softrun lub czarne kwadraciki. Może też się zdarzyć, że wszystkie diody na falowniku będą na zmianę migać. Jest to naturalna reakcja falownika zimą, należy odczekać aż śnieg stopnieje lub pod wpływem grawitacji, sam się osunie.
W okresie najintensywniejszej produkcji, nadwyżki energii trafiają do sieci. Skumulowana, duża ilość instalacji w danej lokalizacji, oddając w tym samym czasie nadwyżki energii, podnosi wartość napięcia. Konsekwencją wyłączenia jest spadek produkcji energii do zera. Ponieważ problem leży po stronie Zakładu Energetycznego, to właśnie on jest zobowiązany do podjęcia działań mających na celu jego szybkie i skuteczne rozstrzygnięcie.Więcej przeczytasz na naszym blogu: Zbyt wysokie napięcie w sieci
Najczęstsze alarmy i błędy na falownikach
Błąd NO GRID – na aplikacji kod alarmu 1015H
Brak napięcia z sieci. Sprawdź, czy masz prąd w domu (na wszystkich fazach) oraz czy bezpieczniki w skrzynkach przy falowniku są podniesione. W pierwszej kolejności skontaktuj się ze swoim Zakładem Energetycznym – większość błędów NO GRID wynika z awarii/prac prowadzonych przez jego pracowników. Gdy napięcie powróci, falownik podejmie pracę.
Błąd OV-G-V01/02/03/04 – na aplikacji 1010H
Skumulowana, duża ilość instalacji w danej lokalizacji, oddając w tym samym czasie nadwyżki energii, podnosi wartość napięcia, które po przekroczeniu u Ciebie górnej granicy dopuszczalnej normy powoduje, że falownik się wyłącza. Sytuacja równiez wymaga zgłoszenia do Zakładu Energetycznego.
Więcej na naszym blogu: Zbyt wysokie napięcie w sieci
Błąd UN-G-V – na aplikacji 1011H – zbyt niskie napięcie.
Sprawdź, czy masz prąd w domu (na wszystkich fazach) oraz czy bezpieczniki w skrzynkach przy falowniku są podniesione. W pierwszej kolejności zbyt niskie napięcie zgłoś do swojego Zakładu Energetycznego. Gdy jego pracownicy przywrócą właściwe parametry sieci, falownik podejmie pracę.
Błąd Softrun lub “czarne kwadraciki”
Naturalna reakcja na warunki atmosferyczne – śnieg na panelach lub rzęsisty deszcz. Alarm nie wymaga zgłoszenia. Zaczekaj na poprawę warunków pogodowych.
Błąd OV-G-F01/02 lub UN-G-F01/02 na aplikacji 1030H
Problem z częstotliwością sieci. Zgłoś ten fakt do swojego Zakładu Energetycznego. Gdy jego pracownicy przywrócą właściwe parametry sieci, falownik podejmie pracę.
Błąd UTILITY LOSS – na aplikacji kod 35
Brak napięcia z sieci. Sprawdź, czy masz prąd w domu (na wszystkich fazach) oraz czy bezpieczniki w skrzynkach przy falowniku są podniesione. W pierwszej kolejności skontaktuj się ze swoim Zakładem Energetycznym – większość tych błędów wynika z awarii/prac prowadzonych przez jego pracowników. Gdy napięcie powróci, falownik podejmie pracę.
Błąd VAC FAULT – na aplikacji 34 lub 48
Napięcie z sieci poza zakresem – zbyt niskie lub zbyt wysokie. Zgłoś problem z napięciem do swojego Zakładu Energetycznego. Gdy jego pracownicy zwerfikują sytuację i przywrócą właściwe parametry sieci, falownik podejmie pracę.
Błąd FAC FAULT – na aplikacji 33
Problem z częstotliwością sieci. Zgłoś ten fakt do swojego Zakładu Energetycznego. Gdy jego pracownicy przywrócą właściwe parametry sieci, falownik podejmie pracę.
Błąd UTILITY LOSS – na aplikacji 23
Brak napięcia z sieci. Sprawdź, czy masz prąd w domu (na wszystkich fazach) oraz czy bezpieczniki w skrzynkach przy falowniku są podniesione. W pierwszej kolejności skontaktuj się ze swoim Zakładem Energetycznym – większość tych błędów wynika z awarii/prac prowadzonych przez jego pracowników. Gdy napięcie powróci, falownik podejmie pracę.
Błąd VAC FAILURE – na aplikacji 15
Napięcie z sieci poza zakresem- zbyt niskie lub zbyt wysokie. Zgłoś problem z napięciem do swojego Zakładu Energetycznego. Gdy jego pracownicy zwerfikują sytuację i przywrócą właściwe parametry sieci, falownik podejmie pracę.
Błąd FAC FAILURE – na aplikacji 03
Problem z częstotliwością sieci. Zgłoś ten fakt do swojego Zakładu Energetycznego. Gdy jego pracownicy przywrócą właściwe parametry sieci, falownik podejmie pracę.
Falownik zgasł – ciemny ekran/brak świecących diod
Jeśli na zewnątrz panuje mrok to naturalna sytuacja. Falownik pozostaje uśpiony do wschodu słońca. W innym przypadku sprawdź, czy masz prąd w domu (na wszystkich fazach) oraz czy bezpieczniki w skrzynkach przy falowniku są podniesione.W razie potrzeby sprawdź okablowanie falownika i prześlij do nas zdjęcia bezpieczników oraz ekranu z krótkim opisem sytuacji.
Faktury, płatności, dokumenty – pomoc techniczna
Najczęstsze pytania i rozwiązania
Najczęściej widoczną niedopłatę stanowi złotówka. To zrabatowana opłata za etap projektowy, którą należy wpłacić na nasze konto bankowe. Zweryfikuj płatności. W przypadku niedopłaty – ureguluj ją i prześlij do nas potwierdzenie transakcji na [email protected] z krótką notatką. W odpowiedzi będziemy mogli przygotować oświadczenie, potwierdzające, że nie zalegasz z płatnościami. Jest ono respektowane przez instytucje zewnętrzne – nie musisz się martwić.
Niedopłata na fakturze może wynikać również z rozbieżności dat. Fakturę wystawiamy do 7 dni od zakończenia montażu. Jeśli wpłata wpłynęła do nas później niż dzień wystawienia faktury – naturalnie faktura wskazuje niedopłatę. W tym wypadku, na Twoją prośbę, również przygotujemy oświadczenie.
Faktury wysyłamy na adres mailowy, podany przy podpisaniu umowy. Kod dostępu otrzymałeś SMS-em i jest ważny 30 dni.
Uwaga! Hasło czasem może sprawić trudność. Łatwo pomylić małą literę l(ornetka) z wielką literą I(wona). Sprawdź poprawność wprowadzonego hasła.
Potrzebujesz ponownej wysyłki? Skontaktuj się z nami poprzez formularz kontaktowy.
Jeżeli dane na fakturze nie różnią się od danych na Umowie, to niestety nie mamy możliwości wystawienia korekty faktury.
Jeżeli dane różnią się, prześlij nam dokładny opis sytuacji wraz z numerem Umowy. Przeanalizujemy zgłoszenie i skontaktujemy się z Tobą.
Numer konta właściwy do uregulowania należności za Usługę znajdziesz zawsze w swojej Umowie – fragment zaznaczony pogrubionym drukiem.
Główne rachunki do wpłat to – w zależności od daty zawarcia Umowy – zazwyczaj:
Bank Ochrony Środowiska S.A. numer rachunku bankowego: 32 1540 1115 2111 0103 8288 0001
lub
Alior Bank S.A. numer rachunku bankowego: 36 2490 0005 0000 4530 2723 7325
Wszystkie informacje związane z kredytem znajdziesz w swojej Umowie Kredytowej. Możesz również skontaktować się z infolinią banku, w którym posiadasz finansowanie
Sprzedaż/nabycie domu z produktem od Columbus
Prosimy o kontakt mailowy na [email protected] pierwotnego właściciela Produktu. W odpowiedzi prześlemy wzory dokumentów wraz z opisem procedury.
Zgłoszenie Spadkobiercy
Przed zgłoszeniem cesji konieczne jest uregulowanie sytuacji prawnej. Zgłoś się do nas mailowo na [email protected] z opisem sytuacji. Pamiętaj, by podać dane pierwotnego właściciela w celu weryfikacji. W odpowiedzi prześlemy wzory dokumentów wraz z opisem procedury.
Dofinansowania – pomoc techniczna
Najczęstsze pytania i rozwiązania
W 2023 roku możesz liczyć na wsparcie z programów: Mój Prąd, Czyste Powietrze, Mój Elektryk, Moje Ciepło, a także z ulgi termomodernizacyjnej.
Więcej przeczytasz na naszym blogu: Dotacje do fotowoltaiki w 2023 roku
Możesz uzyskać nasze wsparcie w zakresie dotacji Mój Prąd oraz Czyste Powietrze.
21.04.2022 r. NFOŚIGW ogłosił 5 edycję „Mój Prąd 5.0”
Potrzebne dokumenty:
Druki dokumentów i wzór OSD dostępne na stronie mojprad.gov.pl
Komplet uzupełnionych i podpisanych dokumentów prześlij na [email protected]
Szczegółowe informacje o programie Mój Prąd: www.columbusmojprad.pl
W Programie „Czyste Powietrze” podstawą uzyskania dotacji jest wymiana starego nieefektywnego źródła ciepła na paliwo stałe na nowe źródło ciepła spełniające wymagania techniczne określone w Programie. Oprócz dotacji na np. pompę ciepła, można uzyskać także 5000 zł wsparcia na instalację fotowoltaiczną.
Regulamin nie dopuszcza pełnomocnictwa, więc wniosek musisz złożyć samodzielnie. Możemy jednak zapewnić Ci dokładny instruktaż i wsparcie. Po zakończeniu montażu prześlemy Ci wszelkie informacje mailowo.
Potrzebujesz pomocy z wnioskiem z programu “Czyste Powietrze” lub nie możesz znaleźć potrzebnych dokumentów? Poproś nas o kontakt zwrotny poprzez formularz. Skontaktujemy się by pomóc wypełnić Ci wniosek.
Więcej informacji znajdziesz na naszym blogu: Dofinansowanie do pompy ciepła – jak uzyskać dotacje?
Jeżeli zostaniesz poproszony/a o dostarczenie dodatkowego Protokołu, prześlij do nas jego wzór na adres: [email protected]
Prześlij również zdjęcie kotłowni albo skan dokumentu, który będzie potwierdzał utylizację wcześniejszego źródła ciepła.
Jest to możliwość odliczenia dla osób fizycznych od podstawy podatku dochodowego wydatków poniesionych m.in. na ogniwa fotowoltaiczne wraz z osprzętem. Kwota odliczenia nie może przekroczyć 53 000 zł w odniesieniu do wszystkich realizowanych przedsięwzięć termomodernizacyjnych w budynkach, których jesteś właścicielem lub współwłaścicielem.
Więcej na: Ulga termomodernizacyjna
By uzyskać ulgę termomodernizacyjną potrzebujesz Faktury Końcowej. Jeśli jej nie masz – wyślij na [email protected] prośbę o ponowną wysyłkę. Otrzymasz zaszyfrowany plik i hasło (SMS-em). By skorzystać ze wsparcia w rozliczeniu Ulgi, skontaktuj się z odpowiednim Urzędem Skarbowym lub zwróć się do Biura Rachunkowego.
Zgłoszenie Mikroinstalacji – pomoc techniczna
Najczęstsze pytania i rozwiązania
Gdy tylko wykonamy zgłoszenie Twojej instalacji do Zakładu Energetycznego, niezwłocznie Cię o tym poinformujemy za pośrednictwem wiadomości SMS. Termin przesłania przez nas Zgłoszenia Mikroinstalacji w Twoim imieniu, jest zależny od wybranej przez Ciebie oferty – dla przykładu, w ofercie Pro to zaledwie 7 dni od zakończenia montażu. Zanim się z nami skontaktujesz, upewnij się czy termin na zgłoszenie w Twoim przypadku minął.
Twój Zakład Energetyczny od momentu przyjęcia Zgłoszenia ma z kolei do 30 dni kalendarzowych na wymianę licznika. Ważne – nie włączaj instalacji przed wymianą licznika.
Jeśli już wcześniej byłeś posiadaczem instalacji, którą rozbudowałeś – wysyłamy w Twoim imieniu aktualizację zgłoszenia mikroinstalacji.
W ramach ColumbusCare przysługuje Ci możliwość skorzystania z bezpłatnej weryfikacji rachunków przez naszych specjalistów. Niepokoi Cię wysokość kwoty do zapłaty? Prześlij do nas czytelne zdjęcie lub skan otrzymanego rachunki. Poddamy go analizie, sprawdzimy poprawność pracy instalacji i zasugerujemy odpowiednie rozwiązanie.
W wiadomości email dostaniesz potwierdzenie wraz z numerem zgłoszenia.
Infolinia pracuje od 8:00 do 18:00
od poniedziałku do piątku
Poza godzinami pracy prosimy kontaktować się pod numerem tel. 22 118 99 57
Pamiętaj, czasem by rozwiązać Twoje zgłoszenie, będziemy potrzebowali więcej danych. Wtedy poprosimy Cię o wysłanie niezbędnych informacji na adres [email protected] lub przez formularz kontaktowy.
Kiedy konsultant poprosi Cię obowiązkowo o wysłanie maila/formularza kontaktowego? W przypadkach takich jak:
Skontaktuj się z naszym Ekspertem ds. przetargów
tel. 725 800 397
w godzinach: pon-pt, 8-16
e-mail:
[email protected]
e-mail:
[email protected]
e-mail:
[email protected]
e-mail:
[email protected]
e-mail:
[email protected]
Konfiguracja falownika? Zmiana trasy kablowej? A może przeniesienie dachowej instalacji fotowoltaicznej? W ofercie Columbus znajdziesz sporo dodatkowych usług, dzięki którym poprawisz zakres pracy swojej instalacji fotowoltaicznej.
9 lat doświadczenia
w OZE
dostępność na terenie
całej Polski
infolinia od pon-pt
8:00-18:00
usługa Columbus Care
z godłem Teraz Polska
W międzyczasie sprawdź nasz blog gdzie dzielimy się wiedzą!
BlogPrzegląd PREMIUM to kompleksowy pakiet serwisowy, który pozwala na zweryfikowanie stanu komponentów, poprawności montażu i działania instalacji. Dzięki przeglądowi dowiesz się czy instalacja jest w pełni bezpieczna i produkuje zakładaną ilość energii. Jeśli audyt wykaże nieprawidłowości możliwa będzie szybka reakcja i naprawa.
Przegląd obejmuje
– weryfiację stanu komponentów instalacji dachowej/gruntowej, w tym m.in. kontrola stanu modułów, konstrukcji, okablowania i zabezpieczeń,
– weryfikację uzysków z instalacji,
– pomiary elektryczne (po stronie AC i DC) w tym pomiar rezystencji uziemienia,
– sprawdzenie poprawnej pracy instalacji (błędy zarejestrowany przez falownik itp.),
– ocenę poprawności zamontowania elementów elektrycznych,
– określenie czy instalacja pokrywa zapotrzebowanie na energie elektryczną,
– opinię na temat jakości wykonania instalacji.
Przegląd PREMIUM to kompleksowy pakiet serwisowy, który pozwala na zweryfikowanie stanu komponentów, poprawności montażu i działania instalacji. Dzięki przeglądowi dowiesz się czy instalacja jest w pełni bezpieczna i produkuje zakładaną ilość energii. Jeśli audyt wykaże nieprawidłowości możliwa będzie szybka reakcja i naprawa.
Przegląd obejmuje
– weryfiację stanu komponentów instalacji dachowej/gruntowej, w tym m.in. kontrola stanu modułów, konstrukcji, okablowania i zabezpieczeń,
– weryfikację uzysków z instalacji,
– pomiary elektryczne (po stronie AC i DC) w tym pomiar rezystencji uziemienia,
– sprawdzenie poprawnej pracy instalacji (błędy zarejestrowany przez falownik itp.),
– ocenę poprawności zamontowania elementów elektrycznych,
– określenie czy instalacja pokrywa zapotrzebowanie na energie elektryczną,
– opinię na temat jakości wykonania instalacji.
Przegląd MEDIUM to pakiet serwisowy, który pozwala na zweryfikowanie poprawności działania instalacji. Dzięki przeglądowi dowiesz się czy instalacja produkuje zakładaną ilość energii.
Przegląd obejmuje
– weryfikację uzysków z instalacji,
– pomiary elektryczne (po stronie AC i DC),
– sprawdzenie poprawnej pracy instalacji (błędy zarejestrowany przez falownik itp.),
– ocenę poprawności zamontowania elementów elektrycznych,
– określenie czy instalacja pokrywa zapotrzebowanie na energie elektryczną,
– opinię na temat jakości wykonania instalacji.
Przegląd MEDIUM to pakiet serwisowy, który pozwala na zweryfikowanie poprawności działania instalacji. Dzięki przeglądowi dowiesz się czy instalacja produkuje zakładaną ilość energii.
Przegląd obejmuje
– weryfikację uzysków z instalacji,
– pomiary elektryczne (po stronie AC i DC),
– sprawdzenie poprawnej pracy instalacji (błędy zarejestrowany przez falownik itp.),
– ocenę poprawności zamontowania elementów elektrycznych,
– określenie czy instalacja pokrywa zapotrzebowanie na energie elektryczną,
– opinię na temat jakości wykonania instalacji.
Przegląd AC to podstawowy pakiet, który polega na sprawdzeniu poprawnego działania elementów i parametrów po stronie AC, czyli prądu przemiennego, który jest już na wyjściu z falownika.
Przegląd obejmuje
– pomiary elektryczne (po stronie AC),
– sprawdzenie poprawnej pracy instalacji (błędy zarejestrowany przez falownik itp.),
– ocenę poprawności zamontowania elementów elektrycznych po stronie AC,
– opinię na temat jakości wykonania instalacji po stronie AC.
Przegląd AC to podstawowy pakiet, który polega na sprawdzeniu poprawnego działania elementów i parametrów po stronie AC, czyli prądu przemiennego, który jest już na wyjściu z falownika.
Przegląd obejmuje
– pomiary elektryczne (po stronie AC),
– sprawdzenie poprawnej pracy instalacji (błędy zarejestrowany przez falownik itp.),
– ocenę poprawności zamontowania elementów elektrycznych po stronie AC,
– opinię na temat jakości wykonania instalacji po stronie AC.
Konfiguracja falownika z internetem jest procesem niezbędnym do prawidłowego działania monitoringu pracy instalacji fotowoltaicznej. Dzięki połączeniu falownika z WiFi możliwy jest zdalny dostęp do ustawień i podglądu uzysków systemu.
Konfiguracja falownika z internetem jest procesem niezbędnym do prawidłowego działania monitoringu pracy instalacji fotowoltaicznej. Dzięki połączeniu falownika z WiFi możliwy jest zdalny dostęp do ustawień i podglądu uzysków systemu.
Wzmacniacz Wi-FI jest niezbędny, gdy zasięg sieci nie jest wystarczający by dotrzeć do inwertera. Urządzenie nie tylko poprawia jakość sieci, ale w znaczący sposób rozszerza powierzchnie na której jest ona dostępna. Po montażu wykonywana jst konfiguracja połączenia inwertera z siecią, tak by możliwy był monitoring uzysków.
Wzmacniacz Wi-FI jest niezbędny, gdy zasięg sieci nie jest wystarczający by dotrzeć do inwertera. Urządzenie nie tylko poprawia jakość sieci, ale w znaczący sposób rozszerza powierzchnie na której jest ona dostępna. Po montażu wykonywana jst konfiguracja połączenia inwertera z siecią, tak by możliwy był monitoring uzysków.
Taśma samogasząca stosowana jest jako system prewenicji pożarowej. Scentrowanym pod wysokim ciśnieniem gaz uwalnia się automatycznie pod wpływem wysokiej temperatury i już pierwszej fazie zapłonu wypiera tlen z ogniska pożaru, tłumi ogień i chłodzi otoczenie. Uwolniony środek zapobiega też ponownemu zapaleniu. Sticker Columbus Safe instalowany jest w miejscach, w których może powstać niebezpieczeństwo pojawienia się ognia – skrzynkach elektrycznych czy przy złączach MC4.
Taśma samogasząca stosowana jest jako system prewenicji pożarowej. Scentrowanym pod wysokim ciśnieniem gaz uwalnia się automatycznie pod wpływem wysokiej temperatury i już pierwszej fazie zapłonu wypiera tlen z ogniska pożaru, tłumi ogień i chłodzi otoczenie. Uwolniony środek zapobiega też ponownemu zapaleniu. Sticker Columbus Safe instalowany jest w miejscach, w których może powstać niebezpieczeństwo pojawienia się ognia – skrzynkach elektrycznych czy przy złączach MC4.
Awaryjny wyłącznik przeciwpożarowy z wyzwalaczem pozwala na trwałe i widoczne przerwanie obwodu elektrycznego w razie niebezpieczeństwa pożaru.
Awaryjny wyłącznik przeciwpożarowy z wyzwalaczem pozwala na trwałe i widoczne przerwanie obwodu elektrycznego w razie niebezpieczeństwa pożaru.
Demontaż instalacji fotowoltaicznej polega na usunięciu paneli słonecznych oraz związanych z nimi komponentów, takich jak inwerter, system mocowania, przewody i inne elementy instalacyjne. Jest to niezbędne w przypadku konieczności przeniesienia, wymiany lub likwidacji istniejącej instalacji fotowoltaicznej.
Demontaż instalacji fotowoltaicznej polega na usunięciu paneli słonecznych oraz związanych z nimi komponentów, takich jak inwerter, system mocowania, przewody i inne elementy instalacyjne. Jest to niezbędne w przypadku konieczności przeniesienia, wymiany lub likwidacji istniejącej instalacji fotowoltaicznej.
Usługa wymiany uszkodzonego panelu fotowoltaicznego obejmuje proces zastępowania uszkodzonego panelu nowym, sprawnym modułem wraz z jego podłączeniem do instalacji.
Usługa wymiany uszkodzonego panelu fotowoltaicznego obejmuje proces zastępowania uszkodzonego panelu nowym, sprawnym modułem wraz z jego podłączeniem do instalacji.
Taśma samogasząca Columbus Safe to szczelna osłona wykonana z trwałego, ognioodpornego materiału, służąca do zabezpieczania złącz MC4. Osłona posiada wewnątrz taśmę samogaszącą, stosowaną w prewencji pożarowej. Scentrowanym pod wysokim ciśnieniem gaz uwalnia się automatycznie pod wpływem wysokiej temperatury i już pierwszej fazie zapłonu wypiera tlen z ogniska pożaru, tłumi ogień i chłodzi otoczenie. Uwolniony środek zapobiega też ponownemu zapaleniu.
Taśma samogasząca Columbus Safe to szczelna osłona wykonana z trwałego, ognioodpornego materiału, służąca do zabezpieczania złącz MC4. Osłona posiada wewnątrz taśmę samogaszącą, stosowaną w prewencji pożarowej. Scentrowanym pod wysokim ciśnieniem gaz uwalnia się automatycznie pod wpływem wysokiej temperatury i już pierwszej fazie zapłonu wypiera tlen z ogniska pożaru, tłumi ogień i chłodzi otoczenie. Uwolniony środek zapobiega też ponownemu zapaleniu.
Czyszczenie chemiczne instalacji CO? Instalacja systemu antyzamrożeniowego? A może montaż podlicznika energii? Columbus oferuje szeroki zakres dodatkowych usług, które pomogą zoptymalizować działanie Twojej pompy ciepła.
9 lat doświadczenia
w OZE
dostępność na terenie
całej Polski
infolinia od pon-pt
8:00-18:00
usługa Columbus Care
z godłem Teraz Polska
W międzyczasie sprawdź nasz blog gdzie dzielimy się wiedzą!
BlogPłukanie instalacji CO polega na przepłukaniu jej wodą i specjalnymi środkami chemicznymi w celu usunięcia nagromadzonych w niej zanieczyszczeń, które mogą wpływać na wydajność i bezpieczeństwo działania całego systemu grzewczego. Efektem jest podwyższenie efektywności układu. Po płukaniu instalacja zalewana jest inhibitorem korozji, który zapobiega rdzewieniu i chroni system przed gromadzeniem się osadów.
Płukanie instalacji CO polega na przepłukaniu jej wodą i specjalnymi środkami chemicznymi w celu usunięcia nagromadzonych w niej zanieczyszczeń, które mogą wpływać na wydajność i bezpieczeństwo działania całego systemu grzewczego. Efektem jest podwyższenie efektywności układu. Po płukaniu instalacja zalewana jest inhibitorem korozji, który zapobiega rdzewieniu i chroni system przed gromadzeniem się osadów.
Inhibitory korozji chronią system centralnego ogrzewania przed rdzewieniem, tworzeniem się szlamu i osadzaniem się zanieczyszczeń. Szkodliwe skutki korozji mogą powodować hałas, awarie systemu, a także negatywnie wpływać na wydajność instalacji grzewczej. Preparat wydłuża żywotność urządzenia grzewczego i gwarantuje jego optymalną pracę.Usługę polecamy w przypadku stosunkowo czystej instalacji CO.
Inhibitory korozji chronią system centralnego ogrzewania przed rdzewieniem, tworzeniem się szlamu i osadzaniem się zanieczyszczeń. Szkodliwe skutki korozji mogą powodować hałas, awarie systemu, a także negatywnie wpływać na wydajność instalacji grzewczej. Preparat wydłuża żywotność urządzenia grzewczego i gwarantuje jego optymalną pracę.Usługę polecamy w przypadku stosunkowo czystej instalacji CO.
Moduł ZNS umożliwia zdalny monitoring pracy pompy ciepła, a w razie problemów szybką reakcję serwisową. Dzięki modułowi możliwa jest zmiana parametrów urządzenia on-line, dzięki czemu jego obsługa jest bardzo wygodna. Dedykowana aplikacja mobilna, w polskiej wersji językowej zapewnia łatwe, przyjazne użytkownikowi sterowanie. Usługa dedykowana dla klientów sprzed maja 2022 r. posiadających pompy KAISAI.
Moduł ZNS umożliwia zdalny monitoring pracy pompy ciepła, a w razie problemów szybką reakcję serwisową. Dzięki modułowi możliwa jest zmiana parametrów urządzenia on-line, dzięki czemu jego obsługa jest bardzo wygodna. Dedykowana aplikacja mobilna, w polskiej wersji językowej zapewnia łatwe, przyjazne użytkownikowi sterowanie. Usługa dedykowana dla klientów sprzed maja 2022 r. posiadających pompy KAISAI.
Taca ociekowa służy do zbierania skroplin z pompy ciepła i odprowadzania ich do rury ociekowej. Taca chroni podłoże przed niepożądanymi wyciekami.
Taca ociekowa służy do zbierania skroplin z pompy ciepła i odprowadzania ich do rury ociekowej. Taca chroni podłoże przed niepożądanymi wyciekami.
Przeniesienie sterownika z kotłowni do innego pomieszczenia wraz z ponownym podłączeniem.
Przeniesienie sterownika z kotłowni do innego pomieszczenia wraz z ponownym podłączeniem.
Podlicznik energii umożliwia podliczanie energii elektrycznej zużywanej w wydzielonej części domu – np. na jednej kondygnacji w domu wielorodzinnym.
Podlicznik energii umożliwia podliczanie energii elektrycznej zużywanej w wydzielonej części domu – np. na jednej kondygnacji w domu wielorodzinnym.
Podczas wizji na miejscu montażu, specjalista przeprowadza szczegółową analizę i ocenę istniejącej instalacji, idenyfikuje niezgodności lub trudności, a w przypadku ich stwierzdzenia proponuje możliwe rozwiązania.
Podczas wizji na miejscu montażu, specjalista przeprowadza szczegółową analizę i ocenę istniejącej instalacji, idenyfikuje niezgodności lub trudności, a w przypadku ich stwierzdzenia proponuje możliwe rozwiązania.
Usługa polega na skonfigurowaniu i podłączeniu instalacji w taki sposób, aby nadwyżki energii produkowanej panele słoneczne były przekazywane do grzałki znajdującej się w zbiorniku CWU w celu podgrzewania wody użytkowej.
Usługa polega na skonfigurowaniu i podłączeniu instalacji w taki sposób, aby nadwyżki energii produkowanej panele słoneczne były przekazywane do grzałki znajdującej się w zbiorniku CWU w celu podgrzewania wody użytkowej.
Utworzenie instalacji pompy ciepła ze stałopalnym źródłem ciepła jako alteratywą.
Utworzenie instalacji pompy ciepła ze stałopalnym źródłem ciepła jako alteratywą.
Usługa polega na demontażu istniejącego źródła ciepła z budynku.
Usługa polega na demontażu istniejącego źródła ciepła z budynku.
Usługa polega na polega na zastąpieniu istniejącego zasobnika wody użytkowej o pojemności 300 litrów większym zasobnikiem o pojemności 400 litrów.
Usługa polega na polega na zastąpieniu istniejącego zasobnika wody użytkowej o pojemności 300 litrów większym zasobnikiem o pojemności 400 litrów.
Usługa polega na dodaniu pompy cyrkulacyjnej do istniejącego systemu CWU, w celu poprawienia przepływu wody ciepłej w instalacji. Pozwala to na szybsze i bardziej efektywne dostarczanie gorącej wody do punktów poboru. Zastosowanie pompy zmniejsza zużycie wody, a więc koszty i zapewnia komfort ciepłej wody już po odkręceniu kranu.
Usługa polega na dodaniu pompy cyrkulacyjnej do istniejącego systemu CWU, w celu poprawienia przepływu wody ciepłej w instalacji. Pozwala to na szybsze i bardziej efektywne dostarczanie gorącej wody do punktów poboru. Zastosowanie pompy zmniejsza zużycie wody, a więc koszty i zapewnia komfort ciepłej wody już po odkręceniu kranu.
Montaż pompy ciepła w odległym o ponad 10 m miejscu względem zbiorników lub jednostki wewnętrznej, wymaga zastosowania dodatkowych komponentów oraz dodatkowych rozwiązań technicznych.
Montaż pompy ciepła w odległym o ponad 10 m miejscu względem zbiorników lub jednostki wewnętrznej, wymaga zastosowania dodatkowych komponentów oraz dodatkowych rozwiązań technicznych.
Montaż pompy ciepła w nietypowym miejscu np. odległa od ściany budynku o 1-5 m jednostka zewnętrzna, wymaga zastosowania dodatkowych komponentów oraz dodatkowych rozwiązań technicznych.
Montaż pompy ciepła w nietypowym miejscu np. odległa od ściany budynku o 1-5 m jednostka zewnętrzna, wymaga zastosowania dodatkowych komponentów oraz dodatkowych rozwiązań technicznych.
Montaż grupy mieszającej dla drugiego obiegu grzewczego, odpowiednia konfiguracja i połączenie go z pompą ciepłą. Celem jest zapewnienie prawidłowego działania i kontroli temperatury w obu obiegach, co pozwala na efektywne i optymalne wykorzystanie energii cieplnej.
Montaż grupy mieszającej dla drugiego obiegu grzewczego, odpowiednia konfiguracja i połączenie go z pompą ciepłą. Celem jest zapewnienie prawidłowego działania i kontroli temperatury w obu obiegach, co pozwala na efektywne i optymalne wykorzystanie energii cieplnej.
Montaż zaworu mieszającego ręcznego termoststycznego ATM dla drugiego obiegu grzewczego i podłączenie z pompą ciepła i konfiguracja. Zawór ma na celu kontrolowanie temperatury w obiegu grzewczym poprzez mieszanie wody o różnych temperaturach.
Montaż zaworu mieszającego ręcznego termoststycznego ATM dla drugiego obiegu grzewczego i podłączenie z pompą ciepła i konfiguracja. Zawór ma na celu kontrolowanie temperatury w obiegu grzewczym poprzez mieszanie wody o różnych temperaturach.
Poprowadzenie trasy kablowej po elewacji wraz z odpowienim zabezpieczeniem kabli przed warunkami atmosferycznymi oraz mechanicznymi uszkodzeniami.
Poprowadzenie trasy kablowej po elewacji wraz z odpowienim zabezpieczeniem kabli przed warunkami atmosferycznymi oraz mechanicznymi uszkodzeniami.
Regulacja sterownika pompy ciepła polega na zoptymalizowaniu działania i wydajności pompy ciepła poprzez dokładne dostosowanie ustawień do indywidualnych potrzeb i warunków klienta.
Regulacja sterownika pompy ciepła polega na zoptymalizowaniu działania i wydajności pompy ciepła poprzez dokładne dostosowanie ustawień do indywidualnych potrzeb i warunków klienta.
Za nieuzasadnione wezwanie serwisu rozumie się wezwanie w celu usunięcia szkody nie wynikającej z winy Gwaranta jak i wezwanie uznane za nieuzasadnione przez serwis po zdiagnozowaniu urządzenia.
Za nieuzasadnione wezwanie serwisu rozumie się wezwanie w celu usunięcia szkody nie wynikającej z winy Gwaranta jak i wezwanie uznane za nieuzasadnione przez serwis po zdiagnozowaniu urządzenia.
tel. 12 307 30 96
[email protected]
Infolinia pracuje od 8:00 do 18:00
od poniedziałku do piątku
Poza godzinami pracy prosimy kontaktować się pod numerem tel. 22 118 99 57
Columbus Energy S.A. zarejestrowana w Sądzie Rejonowym dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie XI Wydział Gospodarczy, KRS pod numerem 0000373608, NIP: 949-216-31-54 REGON: 241811803 z kapitałem zakładowym 129.982.198,50 zł (wpłaconym w całości).