1 minut 40 sekund

Columbus Energy zasila elektryki na Helu

Elektryczne rowery, testowane na Półwyspie Helskim i Władysławowie w ramach projektu PKP TELKOL, są zasilane energią słoneczną z paneli Columbus Energy. Firma zamontowała swoją instalację fotowoltaiczną na specjalnej stacji do ładowania jednośladów. 

Pilotażowy projekt PKP TELKOL i firmy TrybEco ruszył w połowie czerwca br. we Władysławowie i Helu. W ramach rozwoju elektromobilności w tym regionie, mieszkańcy oraz turyści testują rowery i hulajnogi elektryczne, które są ładowane na dwóch modułowych stacjach, ustawionych przy dworcach PKP. Stacja na Helu jest zasilana energią słoneczną, przy wykorzystaniu paneli fotowoltaicznych Columbus Energy.

Nasze rozwiązania wpisują się w różne potrzeby Klientów – od wielkoskalowych farm fotowoltaicznych, przez instalacje Klientów biznesowych, domowych a także w mikroskali –  stacjach zasilających elektryczne dwukołowce, tj. rowery, skutery czy hulajnogi – komentuje Michał Gondek, Prokurent Columbus Energy S.A. – Cieszymy się też, że Columbus Energy bierze udział w tak ciekawym projekcie jak PKP TELKOL. Promowanie elektromobilności opartej na zasadach współdzielenia, dostępnej dla Wszystkich i ekologicznej to kierunek przyszłości. Jesteśmy dumni z tego, iż tworzymy transformację energetyczną w Polsce. Zarówno wielkimi, jak i mniejszymi krokami.

Instalacja zasilająca stację ładowania składa się z 4 paneli fotowoltaicznych o mocy 350 Wp, wykonanych w technologii MWT. Dzięki zastosowaniu tego rodzaju paneli, instalacja nie tylko pozwala na efektywne korzystanie z ekologicznego prądu, ale i sama jest bezpieczna dla środowiska, ponieważ w produkcji modułów wyeliminowano szkodliwy ołów. Zamontowane panele pozwolą na wyprodukowanie ok. 1400 kWh czystego prądu ze słońca rocznie.

Przypomnijmy, że w ramach projektu PKP TELKOL i TrybEco – polskiego producenta rowerów i hulajnóg elektrycznych, do dyspozycji mieszkańców Helu i Władysławowa oddano łącznie 20 rowerów elektrycznych. Na w pełni naładowanej baterii rower elektryczny pokonuje nawet 100 km, a maksymalna prędkość przy wspomaganiu elektrycznym wynosi 25 km/h. Koszt godziny jazdy na elektrycznym rowerze to 20 zł.

Oceń ten artykuł

powiązane artykuły
czytaj bloga
Samochody elektryczne i fotowoltaika – dobrana para?
Samochody elektryczne i fotowoltaika – dobrana para?
Samochody elektryczne stają się coraz bardziej popularne, jednak nadal nie brakuje sceptyków co do aut zasilanych prądem. Krytyce podlega przede wszystkim słabo rozwinięta sieć punktów ładowania, jak i aspe...
Ogrzewanie podłogowe – wodne czy elektryczne?
Ogrzewanie podłogowe – wodne czy elektryczne?
Jednym z ważniejszych tematów podejmowanych podczas budowy czy gruntownego remontu domu/mieszkania jest nie tylko urządzenie grzewcze, ale i cały system rozprowadzania ciepła. Wybór odpowiedniego ogrzewania podłogowego wpływa na k...
Jaka moc instalacji fotowoltaicznej pokryje moje zapotrzebowanie?
Jaka moc instalacji fotowoltaicznej pokryje moje zapotrzebowanie?
Zanim przystąpimy do montażu instalacji fotowoltaicznej, najważniejszy jest właściwy dobór mocy systemu. W przypadku gospodarstw domowych moc fotowoltaiki powinna być dobrana tak, by wyprodukowana w ciągu roku energia nie przekraczała ro...
Foton – czym jest i dlaczego bez niego nie byłoby prądu?
Foton – czym jest i dlaczego bez niego nie byłoby prądu?
Fotony to cząstki promieniowania elektromagnetycznego, które powstają w całej objętości Słońca. Te, które docierają na ziemię jako fale światła nie powstają w środku Słońca, a na zewnątrz gwiazdy. Bez nich nie byłoby życia na ...
Licznik prądu – jak go odczytać?
Licznik prądu – jak go odczytać?
Odczyt licznika energii polega na sprawdzeniu zużycia prądu przez gospodarstwo domowe i przekazaniu ich sprzedawcy prądu. Dane z licznika są...
zapytaj o ofertę
Columbus