Błędnie wypełniony wniosek o Mój Prąd 6.0 może zniweczyć Twoje plany o tańszej inwestycji w OZE. Z udostępnionych przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej danych wynika, że średnio co szósty wniosek o przyznanie dotacji z programu „Mój Prąd 6.0” jest odrzucany. Jakie błędy najczęściej pojawiają się w formularzach wnioskodawców? Wszystko o tym, jak złożyć wniosek na Mój Prąd 6.0 znajdziesz w niniejszym artykule.
Wniosek do programu Mój Prąd 6.0 – jakie błędy skutkują odrzuceniem
Większość złożonych wniosków o dofinansowanie z programu “Mój Prąd” szybko przechodzi procedurę weryfikacyjną. Część wniosków jest jednak odrzucana, ponieważ nie spełnia wymagań programu lub formularz zawiera błędy. Wniosek Mój Prąd 6.0 może być odrzucony, jeśli nie spełnia określonych wymogów formalnych, takich jak brak poprawnego wypełnienia wszystkich pól formularza lub podanie niezgodnych danych. Odmowa przyznania dofinansowania może również wynikać z braku wymaganych załączników, takich jak faktury potwierdzające zakup urządzeń, protokoły odbioru instalacji czy zaświadczenie z OSD.
Najczęstsze przyczyny odrzucenia wniosku ws. Mój Prąd 6.0 to m.in.:
- dane w formularzu nie pokrywają się z danymi wskazanymi w załączonych dokumentach,
- błędy literowe lub liczbowe – dane wnioskodawcy, PESEL, adres itp.,
- zła data płatności – zgodnie z zasadami programu “Mój Prąd” płatność za instalację nie może być dokonana przed okresem kwalifikowalności kosztów dla danej edycji,
- brak zaświadczenia od OSD o przyłączeniu mikroinstalacji do sieci, lub zaświadczenie z datą przed okresem kwalifikowalności kosztów,
- brak podpisania/zaznaczenia w formularzu online zgody na przetwarzanie danych osobowych RODO,
- brak oświadczenia o samodzielnym montażu instalacji (w przypadku, gdy była samodzielnie montowana),
- brak podpisu na dokumentach,
- błędnie wpisana moc instalacji – we wniosku wpisujemy moc faktycznie zamontowanych paneli, dane te odnajdziemy na opisie faktury, tabliczkach znamionowych paneli lub w zaświadczeniu z OSD, należy przy tym zadbać o to by dane były spójne,
- moc instalacji nie spełniająca wymogów programu “Mój Prąd”,
- brak adresu mailowego Wnioskodawcy w przypadku złożenia wniosku przez Pełnomocnika,
- brak faktur lub paragonów imiennych za zakup/montaż urządzeń zgłaszanych do dofinansowania,
- słabej jakości skany dokumentów uniemożliwiające odczytanie treści.
Należy również pamiętać o kilku podstawowych zasadach, które są warunkiem uzyskania dotacji z programu “Mój Prąd”:
- dofinansowanie może być udzielone jedynie na nowe urządzenia (wyprodukowane nie później niż 24 miesiące przed instalacją),
- inwestycja nie może być rozbudową istniejącej instalacji,
- kwoty podane we wniosku, powinny być kwotami brutto,
- załączniki jak np. pełnomocnictwo powinny być składane na aktualnym formularzu.
Wniosek Mój Prąd 6.0 może zostać zwrócony do poprawy lub uzupełnienia na każdym etapie oceny, jeśli osoba oceniająca dostrzeże uzasadnione wątpliwości co do załączonych dokumentów lub ich autentyczności. Taka sytuacja może mieć miejsce w przypadku braku spójności między załączonymi dokumentami, np. załączenia kilku wersji oświadczeń zawierających wykluczające się stwierdzenia.
Ponadto, podejrzenie ingerencji osób trzecich w treść dokumentów po ich wystawieniu przez uprawniony organ również uniemożliwia akceptację wniosku bez dodatkowych wyjaśnień. W takich przypadkach wnioskodawca może zostać poproszony o dostarczenie wyjaśnień, poprawienie błędów lub uzupełnienie brakujących informacji, aby proces oceny mógł być kontynuowany. Warto zatem zadbać o zgodność, kompletność i rzetelność składanej dokumentacji, aby uniknąć opóźnień w rozpatrywaniu wniosku.
Wniosek programu Mój Prąd 6.0 – jak złożyć?
Aby złożyć wniosek o dofinansowanie z programu “Mój Prąd” należy przygotować załączniki:
- kopię faktury za dostawę i montaż instalacji fotowoltaicznej,
- dowód zapłaty faktury/oświadczenie o dokonanej wpłacie,
- zaświadczenie od Operatora Sieci Dystrybucyjnej potwierdzające montaż licznika wraz z numerem Punktu Poboru Mocy, w którym go zainstalowano,
- dokument wydany przez OSD, potwierdzający zmianę systemu rozliczania na net billing,
- oświadczenie o samodzielnym montażu instalacji (tylko w przypadku gdy instalacja jest montowana samodzielnie, przy założeniu posiadania niezbędnych kwalifikacji),
- pełnomocnictwo – jeśli wniosek składany jest w imieniu osoby fizycznej ubiegającej się o dofinansowanie,
- kopię dowolnego przelewu bankowego wskazującego numer konta bankowego podanego w formularzu wniosku do wypłaty dofinansowania.
Jeśli posiadasz kilka dokumentów jednej kategorii np. 2 faktury zeskanuj do jednego pliku lub skompresuj do jednego pliku (np. zip).
Gdzie złożyć wniosek Mój Prąd 6.0?
By złożyć wniosek należy skorzystać z generatora wniosków o dofinansowanie. Każda osoba korzystająca z Generatora musi założyć w nim konto.
Wniosek do Mój Prąd 6.0 – kto może złożyć?
Wniosek do Mój Prąd 6.0 może być złożony przez osobę fizyczną wytwarzającą energię elektryczną na własne potrzeby, która zawarła umowę kompleksową z Operatorem Sieci Dystrybucyjnej.
Jak uniknąć błędów we wniosku Mój Prąd 6.0?
Chcesz uniknąć błędów? Pamiętaj, że po wysłaniu wniosku nie możesz go edytować, ani podmieniać w nim załączników, dlatego starannie i z uwagą wypełnij formularz. Zanim wyślesz formularz, dokładnie sprawdź każdą rubryczkę i załącznik.
O ewentualnych brakach lub błędach we wniosku; jeśli wniosek Mój Prąd 6.0 zostanie błędnie wypełniony, to zostaniesz powiadomiony drogą elektroniczną. Na adres e-mail wskazany we wniosku o dofinansowanie otrzymasz wezwanie o korektę. W przesłanej informacji znajdziesz szczegółowy opis zmian, których należy dokonać. Wówczas wniosek będzie odblokowany w Generatorze Wniosków o Dofinansowanie do dokonania uzupełnienia. Aktualizuj tylko informacje, o które zostałeś poproszony.
Pamiętaj, błędy we wniosku wydłużają czas do otrzymania dotacji. Chcesz mieć 100% pewność, że otrzymasz dofinansowanie? Skorzystaj z doświadczenia naszych specjalistów którzy załatwią za Ciebie całą dokumentację.